Przygody z Virtual Reality

Świeżutkie dane ze steam hardware survey - Po 5 miesiacach od premiery Quest 2 jest najczęściej używanym sprzętem na Steamie. WMR chyba wzrosło w zeszłym miesiącu (pewnie efekt Reverba G2), w tym znowu spada:


Steam-Hardware-Survey-VR-2021.jpg
 
Ten Włoch robi fajne cotygodniowe podsumowanie tego co zadziało się w światku VR/AR/XR:

A przy okazji zapraszam na premierę nowego odcinka podcastu MKwadrat, sporo o VR będzie mówione, między innymi o Viveport i MSFS2020 :)

Source: https://www.youtube.com/watch?v=ku6Dyl3Rm3o



Używa ktoś z was smaru do przepustnicy? :D
 
Last edited:
Używa ktoś z was smaru do przepustnicy? :D

Ja używałem ale nie takiego wypasu jak nyogel, tylko zwykłej wazeliny technicznej oidp. Ciutkę poprawia operowanie, przepustnica od T16k mimo że wydaje się w miarę jednorodnie pracująca to jednak "haczy" przy delikatnym operowaniu, co utrudnia niektóre manewry na początku. A potem się otrzaskujesz z samolotem i generalnie wiesz intuicyjnie ile przesunąć i nie są Ci potrzebne takie drobne korekty.
 
Wczoraj miałem okazje pograć na Quest 2, poobcować z tym.

  • fova nie miałem jak zmierzyć, ale nie wydawał sie istotnie inny niż w G2.
  • sweetspot moim zdaniem lepszy, mimimalne SDE, moim zdaniem niewielkie, ale widoczne - w G2 nie widać, ale to w Q2 jest nieuciążliwe - teksty są czytelne.
  • kontrolery fajne, tracking jak w G2, śledzenie rąk ekstra.
  • obraz dobry, kolory slabsze trochę od g1, podobnie jak czerń - ale podkreślam - niewiele albo i wcale.
  • grałem tylko w trybie stand alone i 72 Hz, tu mi przeszkadzało natomiast migotanie.
  • w kwestii wygody - opcja podstawowa z jakimś aftermarketowym strapem - G2 lepiej leżał, a tu miałem prześwity przy nosie.
  • Audio? Niestety nie słyszałem - miałem wyciszone i zupełnie zapomniałem, ale chyba to nie istotne bo wiadomo że nie będzie podejścia.

Podsumowując Panowie - to jest przyszłość. Jakbym nie miał G2, kupiłbym Questa 2, natomiast już mając G2, nie zmieniłbym na Questa 2.

Różnica w cenie jest między G2 a Q2 dwukrotna, index droższy a Quest 2 jest świetny. Trzeba być chyba tylko takim wyjątkowym entuzjastą jak my tutaj, żeby kupić dziś inny sprzęt niż Quest 2.

myślę że questa 3 lub 4 będziemy mieć wszyscy.
Marek Cukrowagóra przerobił wszystkich.
 
Last edited:

Choć dla mnie jako posiadacza Indexa który używa trybów 120 i 144Hz nie robią takiej jak reklamowana różnicy. Ale poniżej 80Hz "coś jest nie tak". Jedyna korzyść dla mnie to "tryb performance" dla DCS - 120Hz daje 60fps w 120Hz z reprojekcją.

A Quest poza wszystkimi wymienionymi zaletami jest dodatkowo przenośny.
 
Tak, już tam nie było przełączone pewnie, jest już 90 i 120Hz mają dać, więc jakby ten punkt nie jest problemem, raczej moja ogólna opinia na temat tej wartości odświeżania, dopiero 90Hz jest dla mnie OK, 60Hz i 72Hz to za mało.

Fajny był też ekosystem i miękkość obsługi tego urządzenia. Zakładasz na głowę i wszystko wiesz, bardzo intuicyjne - właśnie tak to powinno działać. Nie lubię pejsbuka, ale odrobili pracę domową, resztą mają już swoimi produktami ponad 50% udziału VR, gdzie Quest 2 zdobył 22% - po prostu to świetny produkt.
 
Last edited:
HTC jak zwykle w formie :D

Unfortunately, the facial tracker apparently has limited compatibility. It’s listed as working with the professional-level Vive Pro line, but not the newer, consumer-focused Vive Cosmos
Albo po prostu wiedza jakim szajsem jest Cosmos, dlatego co nie supportują.
 
Top Bottom